Recenze z akcí

AKCE 23.3. 2010 SUŠICE KASÍNO

O akci jako takové:
Akci jako takovou hodnotím velmi kladně. Sešel se velký počet lidí z různých týmů jako například HPK, SOG, SAT,Nejdl Tým .......! Po rozdělení sil se začalo hrát. Tato akce byla hodně zaměřena na souhru mezi týmy, což si myslím že se celkem dařilo. Přestřelky měli různé scénáře a ve vzduchu vládnul přátelský duch. Až na pár zásahů do obličeje a trochu krve z nosu se akce odehrála bez vážnějších komplikací. Hrálo se jak CQB tak i les, kde jsme se při výběhu do kopce značně zapotili :D.Začínající a nezkušení hráči se přiučili trochu z taktiky těch starých zkušených mazáků, což vedlo každou hrou ke zvýšení kvality hry.

Blíže k HPK :
Hned ze začátku jsme se snažili chodit spolu teda Lejk, BJ,MB,Wextr,Michal, Miki a jako střelecká podpora z venku byl Trol. Do první přestřelky jsme šli s týmem SOG, kde jsme měli za úkol vyčistit spodní část budovy. V celé budově jsme nenarazili na odpor, až na konci nám to zavařila tříčlená skupina nepřátel, což nás stálo značné ztráty. Chuť jsme si zpravili při odvetném útoku, kde jsme za pomoci sniperů, kteří odstřelovali každého kdo se jen přiblížil z oknu,budovu kompletně vyčistili.
Trochu jsme pozměnili scénář hry a hráli stále v budovách. Poté jsme se přemístili do lesa nad kasínem, kde se nám povedl při první hře masivní útok a během 10 minut jsme vyčistili celý kopec. Pro vyrování sil jsme byli nuceni se jako tým rozházet na opačné strany, čímž skončilo pro tento den celá týmová souhra HPK.
I tak jsme si parádně zahráli a aspon trochu ze přiučili taktiky a celkovému hernímu umění od zkušenějších střelců.

Na závěr bych chtěl říct, že máme ještě hodně to zdokonalovat a jak bylo vidět tréninkům se nevyhneme :D. Jediné co zkazilo dobrý dojem z proběhnuté akce je nezvaná účast státní policie, která nám přijela oznámit, že město jako vlastník pozemku si nepřeje hráče airsoftu na svém objektu a že když si budem chtít zahrát musíme si sehnat povolení které jak nám sami řekli stejně nedostanem. Tedy tohle byla asi poslední akce v našich milovaných kasarnách :(:(:(

Ssgt.Lejk,HPK

___________________________________________________________________________________________________________________

Akce Rok – 3.4.2010,cca 40 lidí

První komplikace této akce začalo již brzo ráno, když jsme museli zařídit odvoz pro členy nejen našeho týmu, ale i našich Klatovských kolegů. Ne všichni věděli kde přesně je sraz a navíc se nechtělo nikomu ty cca 3 km chodit s výzbrojí a navíc do kopce. Avšak naši obětaví rodiče nás všechny pobrali do aut a místo srazu jsme bez problémů našli. Při příjezdu na nás čekal, stejně jako tomu bylo i předešlou akci v kasárnách pouze Lejk. Ovšem chvíli po našem příjezdu se to začalo hromadit a šli společně na místo, kde se akce konala. Tam MPík řekl scénář, označili se týmy páskami a šlo se hrát.

Scénář: Rozdělili jsme se na 2 týmy (modrý a červený) cca po 20 lidech. Každý tým měl svou základnu o kterou nesměl přijít, jelikož by přišel o respawn. Do budovy se umístila vlajka, která byla na půli cesty od obou týmů a kdo se vlajky zmocnil, mohl mít respawn už po 15 minutách, zatímco druhý tým po 30 minutách. Pak už se hrálo jen o dobytí základny a ztrátu respu.

Akce začala výbuchem petardy, tudíž nebyl ani jeden z týmu znevýhodněn odlišným časem na hodinkách. Náš tým (červení) se rozdělil na 2 části. Jedna, která bránila základnu a druhý tým tvořila úderná jednotka (Převážně mi kluci z HPK) . Rychle jsme přišli k blízkosti vlajky a obsadili pozice, abychom mohli zabezpečit vlajku a po čase si jí vyzvednout. Byl v tom ale háček. Vlajka nikde. Druhý tým žal bohu zcela nepochopil scénář a tak jsme se po chvíli dozvěděli, že vlajku má modrý tým u sebe na základně a že se jí snaží bránit. No nic tímto se scénář upravil a už se pouze dobíjeli základny. K mé smůle jsem byl přesunut z úderného oddílu na stráž základny, kde jsem trčel 2.5 hodiny s dalšími několika členy. Když nás po čase šli vystřídat MPík a Borg, nadšeně jsme šli do boje. Avšak netrvalo moc dlouho a odešli jsme po hanebné porážce na mrtvoliště. Další členové byli různě roztroušeny a rozstříleni, až na obranu základny zbylo jen pár lidí, kteří neměli proti dobře sehranému útoku žádnou šanci. Základna ztracena. Poté jsme si vyměnili základny a hra pokračovala v podobném duchu.

Celkové zhodnocení akce:

+Zajímavý scénář

-Málo střelby

-Obrovský prostor  na takový počet lidí

-Malý kontakt, málo střílení, moc kempení a hlídání

Pvt.Wextr,HPK

_________________________________________________________________________________________________________________

Akce v Nalžovských horách , cca 50 lidí

První problém se vyskytl večer předchozího dne, když jeden člen týmu měl problém s výstrojí. Další problémek se týkal opět dopravy. Ještě že máme hodné rodiče, kteří se obětovali a odvezli nás.

Plán akce: rozdělili jsme se na dva týmy – 1)Češi + rusové proti 2) - zbytku světa. Hrálo se podle ve vzoru Battlefield. Byly dvě základny a tři body, na kterých byly vyvěšeny vlajky. Tým který měl vyvěšeny všechny 3 vlajky mohl útočit na nepřátelskou základnu.Tým který neměl ani jednu vlajku ztratil refreshe. Na dvou stanovištích visela vlajka zbytku světa(žlutá) a pouze na jednom bodě visela vlajka čechů a rusů(červená).

Stanoviště č. 1) zřícenina hradu, č 2) menší kopeček a č. 3) kopec na skálách. Náš tým se přidal k druhému týmu(zbytku světa) kvůli nekompletním maskáčům.

Počasí bylo skutečně podařené. Nepršelo kolem poledne vylezlo i sluníčko.

Průbeh akce :

Začátek akce byl domluven na 9 hodinu. Kolem 9 hodiny se všichni hráči vydali na obhlídku hrací plochy. Poté proběhlo rozdělení do týmů a v 10:45 byla akce zahájena. Jako první jsme se rozběhli k červené vlajce, kterou jsme vyměnili za žlutou a zůstali jsme jí bránit. Pár lidí se rozběhlo k druhému bodu, který také bránili. Ale po velkém boji tento bod ztratili. Pak se nepřátelský útok zaměřil na stanoviště č.2. Ten jsme bránili „zuby - nehty“ a po většinu hry jsme jej drželi a také jsme měli stanoviště č.1. Stanoviště č.3. se nám zpátky nepodařilo dobít kvůli členitosti terénu. Hra skončila předčasně kvůli počtu civilistů, kteří se na bojišti začali procházet. Pak byl vymyšlen náhradní scénář. Týmy zůstali stejné. Jednalo se o to, že tým Čechů a rusů měl útočit na naši základnu. Tato hra byla také předčasně ukončena kvůli množství civilistů. Oficiální konec byl v 16:30.

+Veliký počet hráčů

+Dobré počasí

-Špatné rozlišení hráčů

Sgt.BJ,HPK

ASPORTAL 2010 - Novogordsk Crissis,cca 250 lidí,16-18.7.2010

Celou sobotu bylo opravdu pekelné vedro a sluníčko pralo naprosto nemilosrdně až do večerní bouřky. I kvůli tomu jsme připravili doplňování vody průběžně při akci podél hlavní komunikace. Šanci dostat se k ní měli s ohledem na rozložení refreshů a jich časy spíše červení a tak jsme před epizodou „zachraňte – dostaňte Ambasadora USA“ museli na chvíli akci stopnout“, aby i modří mohli doplnit tekutiny. Zájem o vodu byl ale u červených takový, že UAZ k nám dorazil již poloprázdný a musel se otočit na Hřbety ještě jednou. Proto byla ta neplánovaná pauza cca. půl hodiny. Přestávka po této epizodě byla v rozpisu bojů a musím říct, že ji už potřebovali snad všichni. Několik unavených teamů, nebo těch kteří to měli dál, to zabalilo už při ní, ale další odpolední boj to příliš nepoznamenalo. Na noční epizodu, kterou jsme pro jistotu s ohledem na únavu a bezpečnost z bouřkou promáčeného města, přepracovali, a přesunuli nahoru a odložili až na 22.00 pak dorazilo již jen necelých 20 zájemců. I to vypovídá o náročnosti prvního dne.

Večer a v noci pak podobně jako v loni odjelo hodně účastníků. Své v tom jistě hrál i noční déšť a předchozí extrémní vedro. Ty zbylé pak přivítala ranní průtrž mračen a citelné ochlazení, takže ráno, v čase nástupu již nějak nikdo z hráčů neměl za hustého deště chuť pokračovat ve scénáři druhého dne. Intenzivní či slabší déšť se ostatně nad Milovicemi držel až cca. do jedné odpoledne, kdy jsme dokončili úklid a odjeli. Možná pak pršelo i dál.

Jsem rád, že se scénář akce líbil. V různých fázích na něm pracovalo hodně lidí a snažili jsme se jej postavit vyrovnaně, aby nebyl čistě útočný ani čistě obranný pro modré nebo červené (své ve vyvážení jistě sehrálo i zrušení soboty, kdy měli z pohledu červených být hlavní obranné boje). Nicméně z logiky příběhu byla útočná aktivita v prvních fázích spíše na straně červených (povstalci).

První epizoda „Nepokoje začínají“ byla taková oťukávací. Modří patrolovali v terénu a červení je napadali. Zde byl útok i obrana vyrovnaný. Červený zaútočí, modrý podnikne protiútok… Za modré musím ocenit červené, protože z mého pohledu byli opravdu úspěšní a zvolili dobrou taktiku malých roztroušených skupinek.

Druhá epizoda „Boj o Džako" se odehrávala okolo pěti opěrných bodů, které měli obsadit modří. Tím jsme vlastně vytvořili červeným na začátku přesilu 5:1, protože síly modrých se museli rozdělit. Během dvou hodin bojů se postupně podařilo červeným dobýt body 5, 1 a 2. U bodu 3 se strhla také dlouhá a intenzivní bojová činnost v níž se střídaly útoky a protiútoky obou stran. Bod 4 zůstal víceméně mimo pozornost červených. Za červené tak jednoznačný úspěch v podobě dobití tří bodů, pro modré také pozitivní mise, protože předem stanovený opěrný bod 3 do kterého si sami připravili soustředění obrany v druhé polovině epizody se jim podařilo udržet.

Třetí epizoda „Zachraňte – dostaňte Ambasadora USA“ byla plná zvratů. Nejprve započal takový „vlažnější“ oťukávací útok červených, na kterých modří reagovali vysláním odpoutávacího protiútoku. Ten prakticky nenarazil na odpor a pronikl hluboko do města. Pak se ale ambasáda dostala pod silný útok a navíc v okamžiku, kdy modří za této situace začali s evakuací ambasadora vběhli přímo do útočného hrotu červených. A to byl opravdový masakr, který ve chvilce nejen připravil ambasadora o život, ale zdecimoval i hlavní síly obránců a podstatnou část jejich operačního velení. Za této situace se pak podařilo červeným obsadit i polovinu hlavní budovy ambasády. V té zcela nepřehledné situaci se na bojišti objevila zpět skupina modrých z prvotního odpoutávacího protiútoku a budovu ambasády se podle mých informací nakonec podařilo za velkých ztrát dobýt zpět.

Čtvrtá epizoda „Útok na kasárna v Džako" začínající po plánované přestávce startovala s ohledem na neúspěšnou evakuaci ambasadora úkolem pro modré probít se přes město do kasáren. To se jim skutečně v jednom rychlém útočném hrotu podařilo s minimem ztrát (objektivně z pohledu červených, zabránit takovému rychlému útoku velké síly je nesmírně těžké). Vlastní boj o kasárna pak probíhal spíše v jednotlivých potyčkách po jejich obvodu a nejspíš bouřka ovlivnila to, že nebyl podniknut hlavní centrální protiútok červených. Kasárna nepadla a do uplynutí časového limitu zůstala v rukách modrých.

Pátá noční epizoda se přesunula s ohledem plánované na pokračování nedělních bojů na okolí přístupové komunikace ke Kozím Hřbetům. Vzhledem k malé účasti hráčů se však jednalo jen o střetný boj, kdy proti sobě postupovali dvě skupiny s cílem projít a ovládnout tuto komunikaci. Výchozí strany se pak obrátili.

Nedělní organizované boje pro průtrž mračen a malé množství hráčů, kteří na akci zůstali odpadly. Týmy které však zůstali déle si ještě sami individuálně zabojovali ve městě a na Hřbetech

Pvt.Wextr,HPK

Banner Maker